Oferta edukacyjna

Oferta edukacyjna

Sprawdź pełną ofertę Wydziału Sztuk Pięknych i Projektowych.


Artystyczna Grafika Komputerowa – Studia I stopnia

Czas trwania studiów: 6 semestrów
Tytuł: Dyplom licencjata grafiki

-możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich);

Grafika na Wydziale Sztuk Pięknych i Projektowych to kierunek, który zrealizuje Twoje marzenia. Przygotujemy Cię do pracy we własnej firmie lub zespole „marzeń”. Jest to uczelnia dla młodych i zdecydowanych pokierować swoją przyszłością. Wydział Sztuk Pięknych i Projektowych WSIU w Łodzi jest prawdopodobnie najlepszą i jedyną uczelnią w Polsce o autorskich programach dydaktycznych. Nasze studia dostosowane są do oczekiwań rynku pracy w kraju i zagranicą. Studenci WSIU otrzymują możliwość poznania różnorodnych technik wizualizacyjnych i projektowych w oparciu o najnowsze wersje specjalistycznych programów komputerowych tj. pakietu Adobe, pakietu Corel oraz oprogramowania 3d ( Blender, WebGL…) Program dydaktyczny zawiera także, jako wiodące, zagadnienia projektowania graficznego, grafiki warsztatowej i podstaw multimediów. Studia zapewniają słuchaczom wielotorowy rozwój kompetencji zawodowych i społecznych, a kadra dydaktyczna związana jest z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Akademią Sztuk Pięknych i Politechniką – w większości są to czynni zawodowo twórcy i projektanci; program dydaktyczny stanowi dobrze skonstruowany konglomerat tradycyjnego modelu Akademii Sztuk Pięknych ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych.

Profil Absolwenta

Nasi absolwenci posiadają poszerzoną wiedzę dotyczącą funkcji historii sztuki w kulturze i społeczeństwie, a także jest dobrze przygotowany do samodzielnej pracy artystycznej i projektowej w różnorodnych instytucjach.

Studia na poziomie licencjackim trwają 6 semestrów i kończą się obroną pracy dyplomowej. Następnie możliwe jest kontynuowanie nauki na studiach II oraz III stopnia.

Specjalizacje

  • Grafika Projektowa
  • Grafika Warsztatowa
    • Grafika Projektowa

      Ta specjalność przygotowuje do samodzielnego lub zespołowego projektowania w szerokim zakresie sztuk pięknych i projektowych. Student może realizować się w ramach szeroko rozumianego projektowania w obszarach design takich jak:

      Projektowanie form przemysłowych – Wzornictwo / Design /

      • projektowanie sprzętu powszechnego użytku (projektowanie zabawek, narzędzi, sprzętu powszechnego użytku, opakowań)
      • projektowanie sprzętu specjalistycznego i środków transportu,
      • projektowanie ubioru konfekcyjnego i obuwia,
      • projektowanie ubioru specjalistycznego przeznaczenia,
      • projektowanie mebli

      Projektowanie Komunikacji Wizualnej

      • Projektowanie wydawnictw (prasa, książki, foldery – dtp, pre-press)
      • Projektowanie reklamy
      • Projektowanie ilustracji i książki artystycznej
      • Graficzne projektowanie opakowań
      • Projektowanie systemów informacji i identyfikacji graficznej
      • Projektowanie stron internetowych i grafiki multimedialnej

      Projektowanie Sztuki użytkowej

      • ilustracja i książka artystyczna,
      • tkanina,
      • moda,
      • biżuteria,
      • kostium sceniczny i filmowy

      Projektowanie i realizacja obrazu filmowego, fotografia

      • concept art., storyboard
      • animatiki
      • animacja
      • zagadnienia techniki operatorskiej i reżyserii
      • cyfrowe techniki specjalne,
      • montaż

      Projektowanie i realizacja obrazu fotograficznego

      • fotografia artystyczna,
      • fotografia reklamowa,
      • fotografia mody,
      • fotografia dokumentalna i reportażowa

        Grafika Warsztatowa

        Ta specjalność przygotowuje to tworzenia dowolnych utworów graficznych wykonanych technikami klasycznymi lub mieszanymi. Celem kształcenia studentów jest teoretyczne i praktyczne zaznajomienie ich z problematyką artystyczną i technologiczną grafiki warsztatowej. Absolwenci powinni posiadać rzetelną znajomość problematyki sztuk graficznych (historyczny rozwój technik graficznych, poznać różnorodne warsztaty graficzne takie jak:

        Techniki druku wypukłego:

        linoryt, drzeworyt, metaloryt, gipsoryt, techniki mieszane

        Techniki Wklęsłodrukowe:

        akwaforta, akwatinta, odprysk, miękki werniks, suchoryt, sztych, mezzotinta, itd.

        Technika Sitodruku

        Pracownia Technik Cyfrowych

        Założeniem pracowni Technik Cyfrowych jest przygotowanie studenta do przyszłej samodzielnej pracy twórczej z wykorzystywaniem komputera jako współczesnego narzędzia graficznego (oprogramowanie graficzne: Pakiet Adobe, Corel, Blender 3D; urządzenia peryferyjne: aparat cyfrowy, tablet, ploter itp.). Praca dyplomowa jest sumą doświadczeń graficznych, malarskich i fotograficznych adoptowanych na grunt grafiki cyfrowej. Poznasz techniki projektowania gier komputerowych, concept artów, postprodukcji filmu i fotografii. Nacisk realizacyjny położony jest na swobodę kreacji i wyrażenie subiektywnych odczuć związanych z relacjami ze światem zewnętrznym lub wewnętrznym.

        Projektowanie Gier i Scenografii Wirtualnej

        NOWOŚĆ! Międzywydziałowy moduł Projektowania Gier Komputerowych

        W ramach międzywydziałowego modułu Projektowania Gier Komputerowych, naszej Uczelni kształceni są studenci specjalizujący się w projektowaniu i produkcji gier komputerowych. Nabycie tych umiejętności daje duże możliwości zatrudnienia w dynamicznie rozwijającej się branży gier, a także w realizacji własnych kreatywnych pomysłów. Zajęcia prowadzone są tak aby miłośnik gier mógł wchłonąć jak najwięcej wiedzy i umiejętności z obu kierunków (Komputerowa Grafika Artystyczna+Informatyka). W ramach nauczani a studenci poznają oprogramowanie 3d m.in Blender, ZBrush, Adobe Photoshop CC, Algoritmic, 3DCoat, SubstanceDesigner oraz Unity i Unreal Engine, ale również tajniki concept artu, mate painttingu. /

        Program studiów

        I stopień

        • Język angielski
        • Technologia informacyjna
        • Ochrona własności intelektualnej
        • Wychowanie fizyczne
        • Historia i teoria sztuki
        • Estetyka i socjologia sztuki
        • Filozofia
        • Marketing i wiedza prawna w działalności artystycznej i projektowej
        • Rysunek
        • Malarstwo
        • Rzeźba
        • Zagadnienia percepcji i kompozycji plastycznej
        • Fotografia
        • Grafika projektowa – komunikacja wizualna
        • Warsztaty komputerowe – grafika
        • Warsztaty komputerowe – programowanie
        • Podstawy animacji komputerowej
        • Projektowanie stron internetowych
        • Podstawy multimediów
        • Podstawy grafiki warsztatowej
        • Wybrane zagadnienia rynku pracy
        • Animacja komputerowa
        • Ilustracja
        • Kreacja obrazu i form 3D
        • Fotografia artystyczna
        • Grafika warsztatowa
        • Grafika projektowa
        • Animacja komputerowa – reklama
        • Grafika przestrzenna
        • Fotografia reklamowa
        • Projektowanie typograficzne
        • Warsztaty projektowe – HTML
        • Seminarium dyplomowe

        II stopień

        • Zagadnienia filozofii I teorii sztuki
        • Historia grafiki
        • Przedmiot ogólnoplastyczny do wyboru
        • Elektroniczne formy realizacji
        • Psychofizjologia widzenia
        • Przygotowanie do druku
        • Grafika warsztatowa
        • Grafika cyfrowa
        • Kreacja obrazu i dźwięku
        • Projektowanie graficzne
        • Projektowanie informacji
        • Prezentacja multimedialna
        • Seminarium dyplomowe

        Dlaczego warto wybrać ARTYSTYCZNĄ GRAFIKĘ KOMPUTEROWĄ?

        • Kierunek po którym można zarówno pracować dla kogoś jak i na własny rachunek, co daje szerokie spektrum możliwości;

        • Możliwość podjęcia pracy w różnych branżach i obszarach co powoduje, że praca ta jest ciekawa i zawsze pełna wyzwań;

        • Bardzo dobre warunki finansowe;

        • Silny rozwój rynku w kierunku Web design a także grafiki 3D oraz wzrost zasięgu mediów społecznościowych to także silny rozwój w obszarze grafiki i wzrost zapotrzebowania na specjalistów z tej branży.

        Dlaczego warto wybrać naszą Uczelnię?

        • Doskonała kadra dydaktyczna związana z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Akademią Sztuk Pięknych i Politechniką – w większości są to czynni zawodowo twórcy i projektanci;

        • U nas znajdziesz konglomerat tradycyjnego modelu Akademii Sztuk Pięknych ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych;

        • NOWOŚĆ! Uruchomiliśmy moduł między wydziałowy „Projektowanie Gier” , jeden z najbardziej innowacyjnych i gorących obecnie trendów. Jesteśmy także członkiem Klastra GAMEDEV, jako jedyna niepubliczna uczelnia;

        • Jako jedyni w Polsce posiadamy salę dedykowaną technologii ESKO (przygotowanie pod druk fleksograficzny). To odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie specjalistów z tej branży i lukę na rynku pracy;

        • Podjęliśmy współpracę z firmą CD3D – specjalistą od drukarek i druku 3D. Współpraca już w najbliższej przyszłości zaowocuje ciekawymi projektami w ramach programu studiów a nasi studenci już teraz mogą korzystać z tej kooperacji;

        • Na uczelni działa Akademickie Biuro Karier – tutaj znajdziesz setki ofert pracy, praktyk, staży oraz wsparcie w rozwoju kariery;

        • Ułatwiamy pracę na własny rachunek – posiadamy na uczelni Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości- miejsce gdzie na preferencyjnych warunkach możesz otworzyć i testować swój biznes pod okiem i ze wsparciem specjalistów;

        • Przeprowadzamy liczne warsztaty na uczelni, w firmach zewnętrznych a także w plenerze;

        • Organizujemy wystawy prac studentów oraz galerię na zakończenie ich nauki;

        • Możliwości kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich);

        • A po zajęciach do Twojej dyspozycji jest basen na terenie uczelni wraz z jazzuzi, siłownią, sauną i halą sportową

Architektura Wnętrz – Studia I stopnia

Czas trwania studiów: 6 semestrów
Tytuł: Dyplom licencjata architektury wnętrz

Możliwości kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich) -Grafika

  • Studia na tym kierunku to złożona wiedza, której opanowanie pozwoli na sprawne wykonywanie zawodu.
  • Przedmioty kształtujące zarówno wrażliwość artystyczną jak i przedmioty pozwalające swobodnie poruszać się w zagadnieniach technicznych.
  • Możliwość poznania technik prezentacyjnych w oparciu o najnowsze wersje specjalistycznych programów komputerowych tj. 2 i 3 do wizualizacji architektonicznych oraz Blender, WebGL oraz pakiety Adobe Photoshop, Corel, pozwalających na jak najlepszą komunikację z inwestorem i wykonawcą.
  • Studia na kierunek Architektura Wnętrz są przygotowaniem do atrakcyjnego, cenionego na rynku pracy zawodu
  • Kadra dydaktyczna związana jest z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Politechniką i Akademią Sztuk Pięknych – w większości są to czynni zawodowo projektanci; program dydaktyczny stanowi dobrze skonstruowany konglomerat modelu Akademii Sztuk Pięknych i Politechnik ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych.
  • Profil Absolwenta

    Potrafi sprawnie organizować własną pracę oraz pracować w zespole. Jest przygotowany do samodzielnego projektowania i nadzorowania etapu wykonawczego prostych inwestycji wnętrzarskich. Potrafi współpracować, komunikować się i uzgadniać rozwiązania z przedstawicielami innych branż (np. elektryk, hydraulik, stolarz) biorących udział w procesie projektowym i wykonawczym. Potrafi współpracować z doświadczonym, samodzielnym projektantem w formie praktyki podczas: projektowania nowych wnętrz o wielorakim znaczeniu, aranżacji i adaptacji wnętrz o różnym charakterze i przeznaczeniu, rekonstrukcji i modernizacji wnętrz o znamionach historycznych, kulturowych czy stylowych, projektowania miejsca pracy, odpoczynku i rekreacji, projektowania wystaw, projektowania mebli i elementów wyposażenia wnętrz

    Specjalizacje

    • Projektowanie wnętrz
    • Projektowanie mebla

    Projektowanie wnętrz

    Specjalizacja przygotowuje do samodzielnego zaprojektowania dowolnego architektonicznego wnętrza mieszkalnego lub użyteczności publicznej oraz daje możliwość poznania technik prezentacyjnych w oparciu o najnowsze wersje specjalistycznych programów komputerowych. Przygotowanie do prac związanych z komputerową inwentaryzacją i rekonstrukcją obiektów architektonicznych i urbanistycznych.

    • projektowanie wnętrz mieszkalnych, usługowych, publicznych, przemysłowych
    • projektowanie wystaw
    • projektowanie scenografii

    Projektowanie mebla

    Przygotowanie do projektowania i współczesnej prezentacji zestawów mebli i sprzętów unikatowych dostosowanych do kontekstu wnętrza.
    Umiejętności kształtowania formy z uwzględnieniem warunków funkcji, ergonomii, technologii i kultury plastycznej.

    Program Studiów

    • Historia wnętrz i sztuki użytkowej
    • Historia współczesnej sztuki użytkowej
    • Ochrona własności intelektualnej
    • Technologia informacyjna
    • Rysunek
    • Rzeźba i Malarstwo
    • Fotografia
    • Podstawy projektowania
    • Podstawy projektowania architektury wnętrz
    • Podstawy projektowania mebli
    • Podstawy projektowania wystaw
    • Podstawy projektowania architektonicznego
    • Projektowanie architektury wnętrz
    • Projektowanie mebli
    • Projektowanie wystaw
    • Projektowanie wnętrz użyteczności publicznej
    • Projektowanie kuchni i łazienek
    • Budownictwo
    • Konstrukcje budowlane
    • Formy strukturalne
    • Oświetlenie
    • Instalacje w budynkach
    • Technologie w architekturze wnętrz
    • Technologie we wzornictwie
    • Warsztaty komputerowe – Corel, Photoshop, 3ds max
    • Komputerowe wspomaganie projektowania
    • Modelowanie przestrzenne
    • Dokumentacja projektowa – CAD
    • Geometria wykreślna
    • Ergonomia,
    • Ergonomia wnętrz,
    • Ergonomia przedmiotów użytkowych
    • Projektowanie wzornicze
    • Wzornictwo w architekturze wnętrz

    Dlaczego warto wybrać naszą Uczelnię?

    • Doskonała kadra dydaktyczna związana z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Akademią Sztuk Pięknych i Politechniką – w większości są to czynni zawodowo twórcy i projektanci;

    • U nas znajdziesz konglomerat tradycyjnego modelu Akademii Sztuk Pięknych ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych;

    • NOWOŚĆ! Uruchomiliśmy moduł między wydziałowy „Projektowanie Gier” , jeden z najbardziej innowacyjnych i gorących obecnie trendów. Jesteśmy także członkiem Klastra GAMEDEV, jako jedyna niepubliczna uczelnia;

    • Jako jedyni w Polsce posiadamy salę dedykowaną technologii ESKO (przygotowanie pod druk fleksograficzny). To odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie specjalistów z tej branży i lukę na rynku pracy;

    • Podjęliśmy współpracę z firmą CD3D – specjalistą od drukarek i druku 3D. Współpraca już w najbliższej przyszłości zaowocuje ciekawymi projektami w ramach programu studiów a nasi studenci już teraz mogą korzystać z tej kooperacji;

    • Na uczelni działa Akademickie Biuro Karier – tutaj znajdziesz setki ofert pracy, praktyk, staży oraz wsparcie w rozwoju kariery;

    • Ułatwiamy pracę na własny rachunek – posiadamy na uczelni Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości- miejsce gdzie na preferencyjnych warunkach możesz otworzyć i testować swój biznes pod okiem i ze wsparciem specjalistów;

    • Przeprowadzamy liczne warsztaty na uczelni, w firmach zewnętrznych a także w plenerze;

    • Organizujemy wystawy prac studentów oraz galerię na zakończenie ich nauki;

    • Możliwości kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich) grafiki

    • A po zajęciach do Twojej dyspozycji jest basen na terenie uczelni wraz z jazzuzi, siłownią, sauną i halą sportową

    STUDIA PODYPLOMOWE – SZTUKA W REKLAMIE I MARKETINGU

  • STUDIA PODYPLOMOWE SZTUKA W REKLAMIE I MARKETINGU – to unikalny kierunek na polskim rynku akademickim, który uczy jednocześnie programów graficznych Adobe, Corel – ich praktycznych zastosowań w grafice reklamowej ale również przekazuje wiedzę psychologiczną i jej mechanizmy działające w reklamie. Absolwent nie tylko uzyska wiedzę i umiejętności, ale również stworzy własną teczkę prac, która pozwoli zobrazować jego własne umiejętności przydatne w kształtowaniu ścieżki kariery zawodowej a tym samym podnosić swoją wartość na rynku pracy.
    Studia kierowane są do przyszłych i obecnych pracowników działów grafiki, marketingu, agencji reklamowych, drukarni ale także dla osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki oraz wszystkich, którzy pragną przekwalifikować swoją ścieżkę zawodową.

    Program Studiów

    • Zagadnienia sztuki reklamy
    • Problemy w zarządzaniu firmą
    • Instrumenty komunikacji marketingowej
    • Elementy rysunku i malarstwa
    • Rzeźba – projektowanie przestrzeni
    • Wykorzystanie fotografii i filmu
    • Projektowanie identyfikacji wizualnej
    • Podstawy multimediów do prezentacji
    • Współczesne przygotowanie do druku
    • Podstawy animacji komputerowej
    • Grafika cyfrowa,
    • Projektowanie dla internetu

    • Praca dyplomowa

      Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego