Oferta edukacyjna
Oferta edukacyjna
Sprawdź pełną ofertę Wydziału Sztuk Pięknych i Projektowych.
Grafika – Studia I stopnia
Czas trwania studiów: 6 semestrów
Tytuł: Dyplom licencjata grafiki
-możliwość kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich);
Grafika na Wydziale Sztuk Pięknych i Projektowych to kierunek, który zrealizuje Twoje marzenia. Przygotujemy Cię do pracy we własnej firmie lub zespole „marzeń”. Jest to uczelnia dla młodych i zdecydowanych pokierować swoją przyszłością. Wydział Sztuk Pięknych i Projektowych WSIU w Łodzi jest prawdopodobnie najlepszą i jedyną uczelnią w Polsce o autorskich programach dydaktycznych. Nasze studia dostosowane są do oczekiwań rynku pracy w kraju i zagranicą. Studenci WSIU otrzymują możliwość poznania różnorodnych technik wizualizacyjnych i projektowych w oparciu o najnowsze wersje specjalistycznych programów komputerowych tj. pakietu Adobe, pakietu Corel oraz oprogramowania 3d ( Blender, WebGL…) Program dydaktyczny zawiera także, jako wiodące, zagadnienia projektowania graficznego, grafiki warsztatowej i podstaw multimediów. Studia zapewniają słuchaczom wielotorowy rozwój kompetencji zawodowych i społecznych, a kadra dydaktyczna związana jest z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Akademią Sztuk Pięknych i Politechniką – w większości są to czynni zawodowo twórcy i projektanci; program dydaktyczny stanowi dobrze skonstruowany konglomerat tradycyjnego modelu Akademii Sztuk Pięknych ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych.
Profil Absolwenta
Nasi absolwenci posiadają poszerzoną wiedzę dotyczącą funkcji historii sztuki w kulturze i społeczeństwie, a także jest dobrze przygotowany do samodzielnej pracy artystycznej i projektowej w różnorodnych instytucjach.
Studia na poziomie licencjackim trwają 6 semestrów i kończą się obroną pracy dyplomowej. Następnie możliwe jest kontynuowanie nauki na studiach II oraz III stopnia.
Specjalizacje
- Grafika Projektowa
- Grafika Warsztatowa
- Projektowanie Gier
- Język angielski
- Technologia informacyjna
- Ochrona własności intelektualnej
- Wychowanie fizyczne
- Historia i teoria sztuki
- Estetyka i socjologia sztuki
- Filozofia
- Marketing i wiedza prawna w działalności artystycznej i projektowej
- Rysunek
- Malarstwo
- Rzeźba
- Zagadnienia percepcji i kompozycji plastycznej
- Fotografia
- Grafika projektowa – komunikacja wizualna
- Warsztaty komputerowe – grafika
- Warsztaty komputerowe – programowanie
- Podstawy animacji komputerowej
- Projektowanie stron internetowych
- Podstawy multimediów
- Podstawy grafiki warsztatowej
- Wybrane zagadnienia rynku pracy
- Animacja komputerowa
- Ilustracja
- Kreacja obrazu i form 3D
- Fotografia artystyczna
- Grafika warsztatowa
- Grafika projektowa
- Animacja komputerowa – reklama
- Grafika przestrzenna
- Fotografia reklamowa
- Projektowanie typograficzne
- Warsztaty projektowe – HTML
- Seminarium dyplomowe
- Zagadnienia filozofii I teorii sztuki
- Historia grafiki
- Przedmiot ogólnoplastyczny do wyboru
- Elektroniczne formy realizacji
- Psychofizjologia widzenia
- Przygotowanie do druku
- Grafika warsztatowa
- Grafika cyfrowa
- Kreacja obrazu i dźwięku
- Projektowanie graficzne
- Projektowanie informacji
- Prezentacja multimedialna
- Seminarium dyplomowe
Grafika Projektowa
Ta specjalność przygotowuje do samodzielnego lub zespołowego projektowania w szerokim zakresie sztuk pięknych i projektowych. Student może realizować się w ramach szeroko rozumianego projektowania w obszarach design takich jak:
Projektowanie form przemysłowych – Wzornictwo / Design /
• projektowanie sprzętu powszechnego użytku (projektowanie zabawek, narzędzi, sprzętu powszechnego użytku, opakowań)
• projektowanie sprzętu specjalistycznego i środków transportu,
• projektowanie ubioru konfekcyjnego i obuwia,
• projektowanie ubioru specjalistycznego przeznaczenia,
• projektowanie mebli
Projektowanie Komunikacji Wizualnej
• Projektowanie wydawnictw (prasa, książki, foldery – dtp, pre-press)
• Projektowanie reklamy
• Projektowanie ilustracji i książki artystycznej
• Graficzne projektowanie opakowań
• Projektowanie systemów informacji i identyfikacji graficznej
• Projektowanie stron internetowych i grafiki multimedialnej
Projektowanie Sztuki użytkowej
• ilustracja i książka artystyczna,
• tkanina,
• moda,
• biżuteria,
• kostium sceniczny i filmowy
Projektowanie i realizacja obrazu filmowego, fotografia
• concept art., storyboard
• animatiki
• animacja
• zagadnienia techniki operatorskiej i reżyserii
• cyfrowe techniki specjalne,
• montaż
Projektowanie i realizacja obrazu fotograficznego
• fotografia artystyczna,
• fotografia reklamowa,
• fotografia mody,
• fotografia dokumentalna i reportażowa
Grafika Warsztatowa
Ta specjalność przygotowuje to tworzenia dowolnych utworów graficznych wykonanych technikami klasycznymi lub mieszanymi. Celem kształcenia studentów jest teoretyczne i praktyczne zaznajomienie ich z problematyką artystyczną i technologiczną grafiki warsztatowej. Absolwenci powinni posiadać rzetelną znajomość problematyki sztuk graficznych (historyczny rozwój technik graficznych, poznać różnorodne warsztaty graficzne takie jak:
Techniki druku wypukłego:
linoryt, drzeworyt, metaloryt, gipsoryt, techniki mieszane
Techniki Wklęsłodrukowe:
akwaforta, akwatinta, odprysk, miękki werniks, suchoryt, sztych, mezzotinta, itd.
Technika Sitodruku
Pracownia Technik Cyfrowych
Założeniem pracowni Technik Cyfrowych jest przygotowanie studenta do przyszłej samodzielnej pracy twórczej z wykorzystywaniem komputera jako współczesnego narzędzia graficznego (oprogramowanie graficzne: Pakiet Adobe, Corel, Blender 3D; urządzenia peryferyjne: aparat cyfrowy, tablet, ploter itp.). Praca dyplomowa jest sumą doświadczeń graficznych, malarskich i fotograficznych adoptowanych na grunt grafiki cyfrowej. Poznasz techniki projektowania gier komputerowych, concept artów, postprodukcji filmu i fotografii. Nacisk realizacyjny położony jest na swobodę kreacji i wyrażenie subiektywnych odczuć związanych z relacjami ze światem zewnętrznym lub wewnętrznym.
Projektowanie Gier
Projektowanie Gier i Scenografii Wirtualnej
W ramach specjalizacji Projektowania Gier, w naszej Uczelni kształceni są studenci specjalizujący się w projektowaniu i produkcji gier komputerowych. Nabycie tych umiejętności daje duże możliwości zatrudnienia w dynamicznie rozwijającej się branży gier, a także w realizacji własnych kreatywnych pomysłów. Zajęcia prowadzone są tak aby miłośnik gier mógł wchłonąć jak najwięcej wiedzy i umiejętności z obu kierunków ( Grafika+Informatyka). W ramach nauczani a studenci poznają oprogramowanie 3d m.in Blender, ZBrush, Adobe Photoshop CC, Algoritmic, 3DCoat, SubstanceDesigner oraz Unity i Unreal Engine, ale również tajniki concept artu, mate painttingu.
Ta specjalność przygotowuje do projektowania i tworzenia gier w
przestrzenni 2 i 3D oraz w VR i AR t.j: projektowanie interfejsów UI, Projektowanie
poziomów UX. Projektowanie i Modelowanie Postaci w 3D, Projektowanie środowiska.
Nacisk projektowy położony jest na kompozycję, wrażliwość plastyczną i sprawność
komunikacyjną oraz biegłość obsługi oprogramowania. W tym celu zespół nauczycieli
akademickich oraz specjalistów z branży gier współpracuje poszukując najwłaściwszych
form realizacji dydaktyki i praktyki. /
Program studiów
I stopień
II stopień
Dlaczego warto wybrać GRAFIKĘ ?
• Kierunek po którym można zarówno pracować dla kogoś jak i na własny rachunek, co daje szerokie spektrum możliwości;
• Możliwość podjęcia pracy w różnych branżach i obszarach co powoduje, że praca ta jest ciekawa i zawsze pełna wyzwań;
• Bardzo dobre warunki finansowe;
• Silny rozwój rynku w kierunku Web design a także grafiki 3D oraz wzrost zasięgu mediów społecznościowych to także silny rozwój w obszarze grafiki i wzrost zapotrzebowania na specjalistów z tej branży.
Dlaczego warto wybrać naszą Uczelnię?
• Doskonała kadra dydaktyczna związana z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Akademią Sztuk Pięknych i Politechniką – w większości są to czynni zawodowo twórcy i projektanci;
• U nas znajdziesz konglomerat tradycyjnego modelu Akademii Sztuk Pięknych ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych;
• NOWOŚĆ! Uruchomiliśmy moduł między wydziałowy „Projektowanie Gier” , jeden z najbardziej innowacyjnych i gorących obecnie trendów. Jesteśmy także członkiem Klastra GAMEDEV, jako jedyna niepubliczna uczelnia;
• Jako jedyni w Polsce posiadamy salę dedykowaną technologii ESKO (przygotowanie pod druk fleksograficzny). To odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie specjalistów z tej branży i lukę na rynku pracy;
• Podjęliśmy współpracę z firmą CD3D – specjalistą od drukarek i druku 3D. Współpraca już w najbliższej przyszłości zaowocuje ciekawymi projektami w ramach programu studiów a nasi studenci już teraz mogą korzystać z tej kooperacji;
• Na uczelni działa Akademickie Biuro Karier – tutaj znajdziesz setki ofert pracy, praktyk, staży oraz wsparcie w rozwoju kariery;
• Ułatwiamy pracę na własny rachunek – posiadamy na uczelni Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości- miejsce gdzie na preferencyjnych warunkach możesz otworzyć i testować swój biznes pod okiem i ze wsparciem specjalistów;
• Przeprowadzamy liczne warsztaty na uczelni, w firmach zewnętrznych a także w plenerze;
• Organizujemy wystawy prac studentów oraz galerię na zakończenie ich nauki;
• Możliwości kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich);
• A po zajęciach do Twojej dyspozycji jest basen na terenie uczelni wraz z jazzuzi, siłownią, sauną i halą sportową
Architektura Wnętrz – Studia I stopnia
Czas trwania studiów: 6 semestrów
Tytuł: Dyplom licencjata architektury wnętrz
Możliwości kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich) -Grafika
Profil Absolwenta
Potrafi sprawnie organizować własną pracę oraz pracować w zespole. Jest przygotowany do samodzielnego projektowania i nadzorowania etapu wykonawczego prostych inwestycji wnętrzarskich. Potrafi współpracować, komunikować się i uzgadniać rozwiązania z przedstawicielami innych branż (np. elektryk, hydraulik, stolarz) biorących udział w procesie projektowym i wykonawczym. Potrafi współpracować z doświadczonym, samodzielnym projektantem w formie praktyki podczas: projektowania nowych wnętrz o wielorakim znaczeniu, aranżacji i adaptacji wnętrz o różnym charakterze i przeznaczeniu, rekonstrukcji i modernizacji wnętrz o znamionach historycznych, kulturowych czy stylowych, projektowania miejsca pracy, odpoczynku i rekreacji, projektowania wystaw, projektowania mebli i elementów wyposażenia wnętrz
Specjalizacje
- Projektowanie wnętrz
- Projektowanie mebla
Projektowanie wnętrz
Specjalizacja przygotowuje do samodzielnego zaprojektowania dowolnego architektonicznego wnętrza mieszkalnego lub użyteczności publicznej oraz daje możliwość poznania technik prezentacyjnych w oparciu o najnowsze wersje specjalistycznych programów komputerowych. Przygotowanie do prac związanych z komputerową inwentaryzacją i rekonstrukcją obiektów architektonicznych i urbanistycznych.
• projektowanie wnętrz mieszkalnych, usługowych, publicznych, przemysłowych
• projektowanie wystaw
• projektowanie scenografii
Projektowanie mebla
Przygotowanie do projektowania i współczesnej prezentacji zestawów mebli i sprzętów unikatowych dostosowanych do kontekstu wnętrza.
Umiejętności kształtowania formy z uwzględnieniem warunków funkcji, ergonomii, technologii i kultury plastycznej.
Program Studiów
- Historia wnętrz i sztuki użytkowej
- Historia współczesnej sztuki użytkowej
- Ochrona własności intelektualnej
- Technologia informacyjna
- Rysunek
- Rzeźba i Malarstwo
- Fotografia
- Podstawy projektowania
- Podstawy projektowania architektury wnętrz
- Podstawy projektowania mebli
- Podstawy projektowania wystaw
- Podstawy projektowania architektonicznego
- Projektowanie architektury wnętrz
- Projektowanie mebli
- Projektowanie wystaw
- Projektowanie wnętrz użyteczności publicznej
- Projektowanie kuchni i łazienek
- Budownictwo
- Konstrukcje budowlane
- Formy strukturalne
- Oświetlenie
- Instalacje w budynkach
- Technologie w architekturze wnętrz
- Technologie we wzornictwie
- Warsztaty komputerowe – Corel, Photoshop, 3ds max
- Komputerowe wspomaganie projektowania
- Modelowanie przestrzenne
- Dokumentacja projektowa – CAD
- Geometria wykreślna
- Ergonomia,
- Ergonomia wnętrz,
- Ergonomia przedmiotów użytkowych
- Projektowanie wzornicze
- Wzornictwo w architekturze wnętrz
Dlaczego warto wybrać naszą Uczelnię?
• Doskonała kadra dydaktyczna związana z najlepszymi łódzkimi uczelniami – Akademią Sztuk Pięknych i Politechniką – w większości są to czynni zawodowo twórcy i projektanci;
• U nas znajdziesz konglomerat tradycyjnego modelu Akademii Sztuk Pięknych ze znaczącym udziałem nowoczesnych technik komputerowych;
• NOWOŚĆ! Uruchomiliśmy moduł między wydziałowy „Projektowanie Gier” , jeden z najbardziej innowacyjnych i gorących obecnie trendów. Jesteśmy także członkiem Klastra GAMEDEV, jako jedyna niepubliczna uczelnia;
• Jako jedyni w Polsce posiadamy salę dedykowaną technologii ESKO (przygotowanie pod druk fleksograficzny). To odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie specjalistów z tej branży i lukę na rynku pracy;
• Podjęliśmy współpracę z firmą CD3D – specjalistą od drukarek i druku 3D. Współpraca już w najbliższej przyszłości zaowocuje ciekawymi projektami w ramach programu studiów a nasi studenci już teraz mogą korzystać z tej kooperacji;
• Na uczelni działa Akademickie Biuro Karier – tutaj znajdziesz setki ofert pracy, praktyk, staży oraz wsparcie w rozwoju kariery;
• Ułatwiamy pracę na własny rachunek – posiadamy na uczelni Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości- miejsce gdzie na preferencyjnych warunkach możesz otworzyć i testować swój biznes pod okiem i ze wsparciem specjalistów;
• Przeprowadzamy liczne warsztaty na uczelni, w firmach zewnętrznych a także w plenerze;
• Organizujemy wystawy prac studentów oraz galerię na zakończenie ich nauki;
• Możliwości kontynuowania nauki na studiach II stopnia (magisterskich) grafiki
• A po zajęciach do Twojej dyspozycji jest basen na terenie uczelni wraz z jazzuzi, siłownią, sauną i halą sportową
STUDIA PODYPLOMOWE – SZTUKA W REKLAMIE I MARKETINGU
Studia kierowane są do przyszłych i obecnych pracowników działów grafiki, marketingu, agencji reklamowych, drukarni ale także dla osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki oraz wszystkich, którzy pragną przekwalifikować swoją ścieżkę zawodową.
Program Studiów
- Zagadnienia sztuki reklamy
- Problemy w zarządzaniu firmą
- Instrumenty komunikacji marketingowej
- Elementy rysunku i malarstwa
- Rzeźba – projektowanie przestrzeni
- Wykorzystanie fotografii i filmu
- Projektowanie identyfikacji wizualnej
- Podstawy multimediów do prezentacji
- Współczesne przygotowanie do druku
- Podstawy animacji komputerowej
- Grafika cyfrowa,
- Projektowanie dla internetu
- Praca dyplomowa
Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego